mask

Regeneracja mostów napędowych, dyferencjałów – najbardziej obciążonych elementów

dyferencjał 02Firma FKR Radosław Pasternak oferuje klientom usługę regeneracji mostów napędowych, w szczególności dyferencjałów. Mostem napędowym nazywamy kompletną oś razem z kołami, półosiami oraz mechanizmami różnicowymi (dyferencjałami), które sprawiają, że moc silnika może wprawić w ruch koła pojazdu. Jest to dość skomplikowany w budowie element, gdyż w starszych modelach samochodów znaleźć można sztywne mosty napędowe, które są schowane w sztywnej rurze odpowiadającej za ruch kół.

Specjalizujemy się w regeneracji dyferencjałów tylnych w BMW, Grupie VW - Haldex, Mercedesie jak i przednich w samochodach z napędem na wszystkie koła Mercedes 4-Matic, BMW X-Drive, Grupie VW 4-motion. Stale poszerzamy swoje kwalifikacje w innych modelach tak aby sprostać wymaganiom klientów i móc zregenerować praktycznie każdy dyferencjał.

Nowsze auta to niezależne zawieszenie, występowanie przegubów, mechanizmów różnicowych, resorów, dzięki czemu elementy mostu poruszają się niezależnie od siebie. Wpływa to oczywiście na komfort i odczucia podczas jazdy, jak również na sposób, łatwość i czas regeneracji każdej z części.

Regeneracja poszczególnych elementów mostu

Most napędowy składa się z przekładni, mechanizmu różnicowego, półosi oraz pochwy reakcyjnej, czyli obudowy w sztywnych mostach, w której chowa się cały układ. Serwis oferuje naprawę części, ich regenerację, nawet w ciągu jednego dnia roboczego. Czas oczekiwania zależy od stanu technicznego elementu oraz sposobu dokonywania naprawy (bezpośrednio w serwisie czy z wykorzystaniem kuriera).

Dyferencjał, układ kół zębatych w przestrzeni między wałem napędowym w samochodzie a osiami auta, powinien być naprawiany przez fachowców z odpowiednim doświadczeniem oraz sprzętem. Dzięki temu elementowi koła poruszają się z różną prędkością podczas skręcania po łuku, co w przypadku niektórych modeli (np. samochodów terenowych) wymaga stosowania blokady mechanizmu, aby koła miały lepszą przyczepność do podłoża.

Regeneracja mostów napędowych. Kiedy warto się na nią zdecydować?

Regeneracja mostów napędowych jest konieczna, aby zachować odpowiedni stan techniczny pojazdu. Decyzja o podjęciu tego procesu zależy od kilku czynników, które należy wziąć pod uwagę. Jeśli most napędowy w pojeździe jest uszkodzony, ale nadal możliwy do naprawy, regeneracja może być korzystną alternatywą dla jego wymiany. W przypadku takich uszkodzeń, jak np. wycieki oleju, zużycie łożysk, uszkodzone przekładnie, regeneracja może przywrócić sprawność mostu napędowego, a tym samym przedłużyć jego żywotność.

Koszt regeneracji mostu napędowego jest często znacznie niższy, niż koszt zakupu nowego. Wymiana całego mostu może być bardzo kosztowna, szczególnie w przypadku bardziej zaawansowanych lub specjalistycznych modeli samochodów. Regeneracja pozwala zaoszczędzić znaczną sumę pieniędzy, zwłaszcza jeśli chodzi o wymianę uszkodzonych podzespołów, zamiast całego mostu napędowego. Warto zwrócić uwagę, że serwis mostów napędowych może być preferowany w przypadku starszych samochodów lub modeli, dla których trudno jest znaleźć nowe części.

Na czym polega regeneracja dyferencjału?

Regeneracja dyferencjału to proces naprawy i przywracania sprawności tego kluczowego elementu układu napędowego samochodu. Dyferencjał jest odpowiedzialny za równomierne rozdział siły napędowej pomiędzy kołami napędzanymi, umożliwiając płynne skręcanie i zapewniając stabilność pojazdu. Uszkodzone lub zużyte części są wymieniane na nowe lub odnawiane, zgodnie z potrzebami. Proces ten może obejmować wymianę łożysk, uszczelniaczy, tarcz ślizgowych, sprężyn, a także naprawę przekładni. Ważnym elementem regeneracji jest również odpowiednie nasmarowanie części oraz ich właściwe złożenie i wyważenie.